نگهداری لیفتراک در زمستان

سرویس و نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان

همانطور که میدانید ماه های فصل زمستان در حال نزدیک شدن هستند، تغییر دما و شرایط آب و هوایی نیز ممکن است بر قابلیت اطمینان و عملکرد لیفتراک، تجهیزات انبارداری و ایمنی اپراتور لیفتراک، تاثیر بگذارند.
مهم است اطمینان حاصل کنید که آیا لیفتراک شما برای زمستان آماده است یا خیر؟، ما در این مقاله راهکارهایی مهم برای اطمینان از ایمن بودن لیفتراک و دستورالعمل های نگهداری لیفتراک و سرویس کاری لیفتراک در این فصل سرد سال را ارائه می دهیم.

  1. ایمنی اپراتور:
    لباس گرم و مناسب برای کار با لیفتراک در فصل زمستان بسیار مهم می باشد که این امرسبب راحتی کار راننده لیفتراک می باشد. همچنین لباس اپراتور باید طوری باشد که در هنگام برف و بوران قابل رویت باشد.
  2. محافظت از لیفتراک:
    مجهز کردن لیفتراک به کابین های سرپوشیده یکی ازمهمترین راه کارها در فصل زمستان می باشد. استفاده از زنجیر چرخ برای لاستیک های لیفتراک به جهت راحتی حرکت و چرخش لیفتراک در سطوح برفی و لغزنده، همچنین چک کردن روشنایی لیفتراک که در زمان بارش برف دید اپراتور را کاهش می دهد حتما می بایست این مورد بررسی و روشنایی شفاف شود که درصورت ضعیف بودن آن جایگزینی صورت گیرد.
  3. تعمیر و نگهداری:
    در فصل زمستان لیفتراک نیاز بیشتری به تعمیر و نگهداری و چک کردن روزانه تمامی نقاط اصلی آن دارد چرا که طبق گزارش ها و تحقیقات بدست آمده از کارشناسان لیفت یار آمار خرابی لیفتراک در این فصل سال بیشتر از فصول دیگر بوده است. لیفت یار این پیشنهاد را به شما مشتریان محترم میدهد که قبل از شروع این فصل با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.
  4. بررسی روزانه:
    ایمنی لیفتراک برای یک مجموعه که کار بسیار زیادی با این دستگاه دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد به همین جهت یکی از مهم ترین توصیه ها این است که قبل از شروع کار با دستگاه، بررسی و چکاپ روزانه لیفتراک صورت پذیرد تا به راحتی بتوان از بروز ایراد و خسارات هنگام کار جلوگیری شود. در صورتی که اپراتور لیفتراک با احتیاط و کنترل سرعت (در مناطق برفی و لغزنده) و با دید و دقت کافی و رعایت راهکارهای گفته شده عمل نماید، مطمئنا شاهد هیچ گونه خطر یا خسارتی نه برای خود و نه برای لیفتراک نخواهد بود.

مشکلاتی که در فصل زمستان برای لیفتراک ها بوجود میاید عبارتند از: لغزندگی سطح زمین، دید محدود اپراتور بعلت بارش برف و بوران و سرد شدن قطعات اصلی لیفتراک میباشد. آموزش شناسایی تمامی خطرات احتمالی برای لیفتراک ها در فصل زمستان به اپراتورهای (رانندگان) لیفتراک اقدامی ضروری است؛ چرا که اپراتور با شناخت این خطرات میتواند از بروز آن جلوگیری نماید.

در همین راستا اپراتور لیفتراک با این اطلاع از این موارد می تواند سهم به سزایی در نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان داشته باشد:

  • در مرحله اول از سالم بودن لاستیک ها و داشتن آج سالم روی سطح آنها و اینکه سطح آن صاف نباشد اطمینان حاصل نمایید؛ چرا که اگر لاستیک های لیفتراک دارای سطح صاف و فاقد آج باشند نمی توانند در سطوح لغزنده و برفی کشش بار خوب و حرکت مساعدی داشته باشند.
  • اپراتور باید لیفتراک را هنگام بارش برف و باران به محل خشک و مطمئن منتقل کند تا از نفوذ آب و سرما به قطعات لیفتراک به خصوص در لیفتراک برقی جلوگیری نماید.
  • باطری لیفتراک برقی خود را در فصول سرد همیشه فول شارژ نمائید؛ چرا که باطری های لیفتراک برقی در صورت عدم استفاده بصورت اتوماتیک تخلیه شارژ خواهند شد. سعی کنید باطری در حالت تخلیه را بیشتر از نصف روز به حال خود رها نکنید زیرا که عمر باطری لیفتراک در این حالت بشدت کاهش پیدا می کند.
  • در زمان تعویض روغن های لیفتراک مخصوصا روغن هیدرولیک از روغن های فابریک و با کیفیت مطلوب خود دستگاه که در دفترچه راهنمای آن درج شده  استفاده نمایید.
  • اگر از تعداد زیادی لیفتراک با برندهای مختلف در مجموعه خود بهره مند هستید، سعی کنید در فصل زمستان جهت کارکرد بهتر از بهترین و با کیفیت ترین لیفتراک خود استفاده نمائید.
  • حتما در فصل زمستان گیریس کاری دکل و ملحقات لیفتراک فراموش نشود چرا که در فصل زمستان با سرد شدن هوا این قطعات از دیگر فصول سال نیاز بیشتری به روان کننده دارند.

شما میتونید مواردی که جهت روانکاری صحیح برای لیفتراک استفاده می شود را از کارشناسان ما تهیه نمائید.

نگهداری لیفتراک در زمستان

سایر نکات مهم در نگهداری و استفاده از لیفتراک در فصل زمستان:

  1. لاستیک های لیفتراک را قبل از کار بررسی کنید.
  2. سیستم برق و روشنایی لیفتراک را چک کنید.
  3. سوخت / شارژ باطری ها و روغن ها را بررسی کنید.
  4. لیفتراک خود را به طور صحیح گرم کنید این امر برای موتور و هیدرولیک لیفتراک مهم می باشد.
  5. سرعت کار با لیفتراک در سطوح لغزنده را کاهش دهید و در مواقع لزوم (درشرایط برفی و لغزنده) از زنجیر چرخ هم استفاده نمائید.

شما هم میتوانید در بخش نظرات همین مقاله راهکارها و تجارب خود را در مورد نگهداری لیفتراک ها در فصول سرد سال با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید. همچنین میتوانید سرویس دوره ای لیفتراک خود را قبل از شروع فصل زمستان به تعمیرکاران و کارشناسان مجرب لیفت یار بسپارید.

لیفت یار “یار لیفتراک شماست”


لینک کوتاه مقاله: goo.gl/LfaEv5

مشاهده مطلب در اینستاگرام لیفت یار

لیفت یارمشاهده نوشته ها

Avatar for لیفت یار

لیفت یار با بیش از دو دهه سابقۀ فعالیت، در زمینه تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز و تعمیر انواع بالابرهای انبارداری با استفاده از متخصصین مجرب در بخش های مختلف تعمیرات لیفتراک و ماشین آلات انبارداری

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =