ریچ استاکر لینده

معرفی ریچ استاکر

ریچ استاکر (Reach Stacker) یکی از ماشین های صنعتی مخصوص حمل کانتینر است و بیشتر در ترمینال های کانتینری و اسکله ها و بنادر، برای انجام عملیات تخلیه، بارگیری و جابه جایی کانتینرها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه با لیفتراک، ریچ استاکر به راحتی می تواند به ارتفاع های بالاتری در حمل کانتینرها دسترسی داشته باشد. ریچ استاکرها کارایی و سرعت عمل بالایی نیز دارند.

تاریخچه ریچ استاکر :

شرکت BELOTTI ایتالیا از اولین تولید کنندگان دستگاههای حمل کانتینر در دنیاست و بهتر است بگوییم مخترع ریچ استاکر هم این شرکت میباشد. این شرکت هم اکنون با نام تجاری CVS-FERRARI دستگاه تولید میکند که تنها ریچ استاکر 46 تنی را در اختیار دارد قابلیت چیدن 6 طبقه کانتینر

ظرفیت حمل بار در این دستگاه، متفاوت است و معمولاً در حدود 45 تا 50 تن می باشد. ریچ های 10 تن تنها برای چیدن و جا به جایی کانتینر خالی کاربرد دارند. سوخت ریچ استاکر از نوع گازوئیل برای موتور دیزلی (مجهز به 6 سیلندر) است و می تواند بار را تا ارتفاع حدود 5 متری بالا ببرد.

شرکت های سازنده ریچاستاکر در جهان

از بزرگترین و معتبرترین سازنده های ریچ استاکر در دنیا شرکت های زیر میباشند:

  • Kalmar
  • TEREX
  • KONECRANE
  • FANTUZZI
  • PPM
  • LINDE
  • CVS FERRARI
  • LIEBHER

برندهای PPM و FANTUZZI در اویل 2000 میلادی توسط کمپانی بزرگ ترکس خریداری شدند که پس از آن محصولات ترکس با برندهای PPM-TEREX و TEREX FANTUZZI تولید شدند.

سال 2012 میلادی کمپانی بزرگ فنلاندی کونه کرین (KONECRANE) امتیاز تولید محصولات حمل کانتینر ترکس و لینده را خریداری کرد که با این قرارداد بزرگ مالک امتیاز PPM-FANTUZZI-TEREX و LINDE شد.

نکاتی در مورد خرید ریچ استاکر در ایران

تجربه مصرف کننده از کار با هر یک از برندها متفاوت است و بهتراست بدانید که بیش از 90 درصد ریچ استاکرها با اجزا و قطعات مشابه ساخته میشوند. برای کار ریچ استاکر در ایران بهتر است سراغ برندهایی بروید که دچار مشکل برای یافتن قطعات و تعمیر و نگهداری نشوید.

کابین متحرک، سیستم گریس کاری اتوماتیک، باسکول دیجیتال، سیستم چک کردن آب و هوا، دوربین عقب از جمله آپشن هایی هستند که در بعضی مدل ها نصب میشوند.

بهتر است هنگام خرید ریچ استاکر موتورهای CUMMINS و VOLVO و گیربکسهای DANA و ZF را برگزینید.

موتور دیزلی ریچ استاکرها، راندمان عمل بالایی داشته و باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای می شود. در هنگام کار با ریچ استاکر، همانند لیفتراک، اپراتور دستگاه باید مهارت کافی در این کار داشته باشد. حمل و جابه جایی کانتینرها، چه خالی باشند و چه پر، به دقت بالایی نیاز دارد؛ چه بسا کوچک ترین خطا و اشتباه در کار با ریچ استاکر، موجب حادثه در محل و در نهایت وارد شدن خسارت به دستگاه و کانتینر خواهد شد.

چند نکته در مورد کار با ریچ استاکر:

  • قبل از شروع کار حتما سوخت دستگاه را کنترل کنید
  • بیشتر از ظرفیت دستگاه بار جابه جا نکنید.
  • انجام سرویس دوره ای ریج استاکر
  • هنگامی اسپریدر ریچ استاکر کاملا باز است به هیچ عنوان دستگاه نباید حرکت کنید .
  • قبل از شروع عملیات بارگیری توسط ریچ استاکر ، اپراتور باید از سالم بودن سیستم ترمزها اطمینان حاصل نماید .
  • هنگام کار با ریچ استاکر هرگز نباید فردی بر روی رکاب دستگاه بایستد.
  • برای ایمنی بیشتر در هنگام بارگیری کانتینرها، معمولاً یک مسیر خاص برای عبور و مرور کامیون ها، لیفتراک ها و ریچ استاکرها، در نظر گرفته می شود.
  • چینش کانتینرهای محل شده، مطابق با استانداردهای انبارداری انجام شود؛ به این مفهوم که کانتینرهای حامل مواد شیمیایی، باید در محوطه جداگانه قرار بگیرند. کانتینرهایی که حاوی مایعات هستند باید در 1 طبقه چیده شوند
  • در هنگام حمل کانتینر توسط ریچ استاکر، اگر کانتینر وزن بالایی داشت و یا ارتفاع آن زیاد بود، باید حتماً کانتینر توسط یک چهارچوب فلزی جابه جا شود.
  • حمل بار توسط ریچ استاکر در اسکله و بندر، باید به آرامی و به دور از هر گونه شتاب یا عجله صورت گیرد؛ بدون شک، سرعت زیاد در حمل کانتینرها، موجب وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به کلیه مراحل عملیات خواهد شد.

چند نکته کاربردی برای افزایش طول عمر ریچ استاکرها:

  • همیشه در حد ظرفیت موتور، آن را پر از روغن کنید و برای سوختگیری، دستگاه باید در حالت خاموش قرار داشته باشد.
  • سعی کنید وقتی سوخت دستگاه تمام نشده، اقدام به سوخت گیری نمائید.
  • وقتی دستگاه روشن است، سطح روغن موتور را به دقت بررسی کنید.
  • قبل از شروع کار با ریچ استاکر، تمام اتصالات، به ویژه اتصالات مربوط به بخش حمل کانتینر را به دقت بازرسی کنید.
  • در پایان، همواره نکات ایمنی را به طور کامل رعایت نمائید.

خرید ریچ استاکر 42 تن آلمانی لینده آلمان در بازار لیفتراک (کلیک کنید) 

مشخصات فنی در ریچ استاکر ها

از مشخصات قابل توجه در این ماشین آلات می‌توان به راندمان کاری آنها اشاره نمود. این ماشین‌ها غالبا با موتورهای بسیار قدرتمند و سیستم‌های کنترل حیرت انگیز، طراحی و تولید خواهند شد.
اغلب در طراحی این ماشین آلات از سوخت‌های مناسبی استفاده می‌شود که علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، عملکرد دقیق و منحصر بفردی را در بر خواهند داشت. این ماشین آلات با کارایی‌های مختلف طراحی و تولید خواهند شد.
در بسیاری از این ماشین آلات می‌توان قابلیت حمل و نقل کانتینر تا حدود 45 الی 50 تن را شاهد بود. در بسیاری از موارد این ماشین آلات می‌توانند بار را تا ارتفاعی غالب بر 5 متر بالا برده و حمل نمایند.
طراحی کابین در بسیاری از انواع این ماشین آلات به نحوی بوده است که اپراتور به راحتی آن را کنترل نموده و می‌تواند عملکرد قابل توجهی را ارائه نماید.
از این طراحی منحصر بفرد می‌توان به: دید وسیع و گسترده، صندلی ارگونومیک، سیستم‌های کنترل قدرتمند، تهویه مطبوع و منحصر بفرد، فضای ایده‌آل و مناسب و .. اشاره نمود.

لاستیک ریچ استاکر

یکی از بخش های مهم در ریچ استاکر لاستیک این ماشین است. برخلاف جرثقیل های فوق سنگین ماشینی که تمامی وزن تحمیلی کالا بر روی جک های فلزی ثابت و غیر متغیر وارد میشود. وزن تمامی خودرو ریچ استاکر و کانتنری که جابه‌‌جا میکند بر روی شش چرخ این وسیله است.

لاستیک ریچ استاکر هم نیازمند تحمل وزن بالا و در عین تحمل وزن نیازمند عملکرد مناسب در حین حرکت با سرعت های کمی بالاتر از لیفتراک میباشد. ریچ استاکر ها در مقایسه با لیفتراک ها و خودرو های صنعتی که سرعت بسیار پایینی دارند از سرعت حرکت بیشتری برخوردارند.

از آنجا که سایز لاستیک استفاده شده برای ریچ استاکر از انواع سایز لاستیک های سنگین به شما می‌آید که در نوع خود برای ادوات مختلف تولید میشود، استفاده از لاستیک و تایر مناسب دستگاه امری ضروری به شمار می‌آید.

سایز لاستیک ریچ استاکر

به عنوان مثال، لاستیک با سایز : 14.00/24 برای دستگاه گریدر، جرثقیل، لودر تونلی یا LHD ، جامبو یا حفار تونل، و ریچ استاکر استفاده میشود.

میزان تحمل وزن و شرایط کاری و محیط جغرافیایی هریک از این ادوات صنعتی با یک دیگر متفاوت است و از این رو لاستیک استفاده شده برای این ادوات نیز دارای ساختار متفاوتی از یکدیگر می باشند که فقط دارای سایز و ابعاد یکسانی هستند. استفاده از لاستیک مناسب هر یک از این ادوات صنعتی برای وسیله و ماشینی دیگر امری خطرناک و نا معقول میباشد.

لیفت یارمشاهده نوشته ها

Avatar for لیفت یار

لیفت یار با بیش از دو دهه سابقۀ فعالیت، در زمینه تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز و تعمیر انواع بالابرهای انبارداری با استفاده از متخصصین مجرب در بخش های مختلف تعمیرات لیفتراک و ماشین آلات انبارداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =