تعویض روغن موتور لیفتراک

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر روغن موتور لیفتراک تان را به موقع عوض نکنید، چه اتفاقی می افتد؟ عدم تعویض به موقع روغن موتور لیفتراک ، باعث کثیف شدن بیش از حد روغن و در نهایت مسدود کردن فیلتر روغن لیفتراک خواهد شد. این کار باعث گرم شدن بیش از حد موتور شده و در نهایت روانکاری در موتور به کمترین اثر خود خواهد رسید. جذب گرما موجب میشود قطعات موتور بدون روانکاری مناسب روی هم حرکت کنند و موتور بر اثر این گرمای بیش از حد از کار باز می ایستد. پس نیازی به گفتن مجدد نیست، باید به طور مرتب روغن موتور لیفتراکتان را در شرایط عالی نگه دارید و تعویض روغن لیفتراک شما بخش مهمی از نگهداری و سرویس دوره ای این دستگاه است.


کلیک کنید: تعویض روغن و فیلتر لیفتراک در محل


3 نشانه برای تعویض روغن لیفتراک

هیچ قاعده خاصی وجود ندارد که تعیین کند چه زمانی باید روغن لیفتراک خود را عوض کنید. این کار به عوامل مختلفی از جمله نحوه رانندگی اپراتور، قدمت موتور لیفتراک و اینکه لیفتراک شما در طول روز چند ساعت مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد. اما خوشبختانه، علائمی برای اینکه چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم وجود دارد:

1. رنگ روغن لیفتراک به قهوه ای تیره یا سیاه نزدیک میشود:

روغن تازه دارای رنگ قهوه ای عسلی است اما با گذشت زمان تیره تر می شود. هنگامی که روغن لیفتراک شما به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل شد و موتور لیفتراک شروع به ریزه کاری کرد، موتور لیفتراک شما نیاز به تعویض روغن دارد.

روغن موتور لیفتراک سوخته2. صدای موتور لیفتراک بیش از حد معمول بلندتر میشود:

از آنجایی که موتور لیفتراک برای هماهنگی بین قطعات خود نیاز به روغن دارد، کمبود روغن موتور لیفتراک (روغن موتور تازه) باعث می شود که قطعات موتور به شدت در تعامل با یکدیگر مالش و همپوشانی داشته باشند، که این مورد باعث می شود که موتور به شدت صدای بلند و صدای ناخوشایند ایجاد کند. در این زمان موتور لیفتراک نیاز به تعویض مجدد روغن دارد.

3. گازها و دود سیاه رنگ از گزوز لیفتراک خارج میشود:

خارج شدن دود و گازهای اگزوز سیاه رنگ لیفتراک معمولا نشان می دهد که سطح روغن موتور خیلی پایین است و نیاز به تعویض روغن لیفتراک دارد. آیا شما به تازگی روغن موتور خود را عوض کرده اید و چراغ چک به طور ناگهانی روشن شده است؟ بلافاصله استفاده از لیفتراک را متوقف کنید و با یک تعمیرکار لیفتراک تماس بگیرید تا موتور لیفتراک توسط تکنسین کامل چک شود.

زمان تعویض روغن موتور لیفتراک هر 100 ساعت میباشد.

 

آیا لیفتراک شما دچار مشکل شده است، به درستی کار نمی کند و به دنبال تعمیرکار و مکانیک لیفتراک قابل اعتماد برای سرویس و نگهداری دستگاه خود هستید؟ با لیفت یار تماس بگیرید ما یکی از تکنسین های حرفه ای آموزش دیده خود را به محل لیفتراک شما اعزام میکنیم. تلفن تماس: 02128422350

لیفت یارمشاهده نوشته ها

Avatar for لیفت یار

لیفت یار با بیش از دو دهه سابقۀ فعالیت، در زمینه تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز و تعمیر انواع بالابرهای انبارداری با استفاده از متخصصین مجرب در بخش های مختلف تعمیرات لیفتراک و ماشین آلات انبارداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =