خرید باتری لیفتراک برقی

راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

عنوان اصلی این مقاله میتوانست به این شکل هم باشد: “چگونه از پرداخت هزینه مجدد برای خرید باطری لیفتراک خود جلوگیری کنیم؟” ؛ زمانی که مشتری بدون هیچ آگاهی و مشاوره تخصصی اقدام به خرید یک باطری لیفتراک ارزان قیمت و بی کیفیت مینماید، بی شک خرید یک باطری دیگر گریبان گیر این مشتری خواهد شد.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین گزینه ها برای انتخاب و خرید باطری لیفتراک برقی مناسب و با کیفیت، مشاوره تخصصی و صحیح در این امر مهم می باشد که درهمین راستا لیفت یار با اتکاء به کارشناسان فنی خود در خصوص مشاوره خرید باطری لیفتراک در خدمت شما مشتریان محترم می باشد لذا خواهشمند است قبل از پرداخت هزینه های بالا جهت خرید باطری لیفتراک، چند نکته مهم از نحوه انتخاب باطری مناسب برای لیفتراک برقی خود از کارشناسان ما بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

نکات مهمی که قبل از خرید باطری لیفتراک باید بدانید!

• در مرحله اول مشخصات فنی لیفتراک خود را جمع آوری کنید (مارک/مدل و تناژ دستگاه) برای مثال آیا باطری مورد نظر، مقدار ولتاژ و آمپر دستگاه شما را تامین می کند؟ شما می توانید این اطلاعات دقیق را از فروشنده و یا نمایندگی لیفتراک خود تهیه کنید.

• چه ولتاژی در لیفتراک شما استفاده می شود؟ لیفتراک ها می توانند از باطری های 24 و 36 و 48 و 72 و 80 ولت در آمپرساعت های مختلف با توجه به نوع دستگاه استفاده کنند، مطمئن شوید که باتری لیفتراک شما چند ولت و چند آمپر است چرا که انتخاب اشتباه می تواند آسیب جدی به لیفتراک شما وارد کند.

• ابعاد باکس فلزی باطری خود را حتما بدانید. (طول و عرض ارتفاع/داخل به داخل و بیرون به بیرون)

• ظرفیت باطری و یا آمپرساعت باطری چیست؟ میزان ظرفیت آمپرساعت در باطری فعلی خود را بررسی کنید. برای دریافت حداکثر قدرت و ساعت کارکرد دستگاه، باطری خود را فول شارژ نمایید و یک مقایسه با باطری قبل یا همان باطری فابریکی دستگاه خود انجام دهید.

• حداقل وزن باطری لیفتراک را مشخص کنید! برای پیدا کردن حداقل وزن باطری لیفتراک برقی خود میتوانید به کتابچه راهنمای لیفتراک مراجعه و یا از فروشنده لیفتراک دریافت کنید چرا که نصب باتری با وزن کم و یا زیاد باعث بوجود آمدن مشکلات جدی برای لیفتراک میشود.

• نوع اتصال (پیچی/ سربی) و موقعیت اتصالات و نحوه بستن کابل ها را بررسی کنید.

• باطری درون چه باکسی قرار می گیرد.

باکس باطری لیفتراک

• کابل باطری تا چه حد باید باشد. (زمانی که شک دارید، کابل های بلندتر را انتخاب کنید)

• نام تجاری باطری و محل تولید آن را بررسی کنید. (حتما از فروشنده مدارک قانونی مربوط به اصالت باطری لیفتراک برقی را بخواهید)

• حتما باطری را با یک ضمانتنامه یا همان گارانتی معتبر خریداری کنید و شرح گارانتی را مطالعه کنید (چه شرایطی شامل گارانتی می شود) هرچه مدت گارانتی طولانی تر باشد بهتر است. اطمینان حاصل کنید که نحوه رسیدگی به گارانتی چگونه است؟! آیا می بایست باتری برای سرویس به محل فروشنده ارسال کنید و یا فروشنده می تواند در زمان خرابی باطری یک کارشناس فنی به سایت شما ارسال کند؟!

نکات آموزشی:

• آیا باطری نیاز به آب مقطر دارد؟ باطری های لیفتراک برقی نیاز به آب دیونیزه یا همان آب مقطر خالص به طور منظم را دارند. آب مقطرخالص از مواد فعال داخل باطری لیفتراک محافظت می کند اگر مقدار آب مقطر کم شود، ماده فعال خشک و شکننده می شود که این کار سبب می شود تا عمر مفید باطری لیفتراک کاهش پیدا کند و در نتیجه باعث خرابی سلول های باطری شود.

• باطری های تعمیر شده یا همون استوک (باطری لیفتراک دست دوم) بسیار ارزان تر از باطری های نو هستند اما برای ساعت کاری بالا مناسب نیستند. چرا که باطری نو و فول شارژر شده میتواند یک شیفت کاری را پشتیبانی کند به همین دلیل، باتری های بازسازی شده فقط برای عملیاتی با حجم و ساعت کارکرد پایین مورد استفاده قرار داد.

تعمیر ، تست و احیاء باطری لیفتراک برقی

توجه : آیا از سالم بودن شارژر باطری لیفتراک برقی خود اطمینان دارید؟
متاسفانه، یک شارژر باطری لیفتراک 48 ولت با هر نوع باطری 48 ولت سازگار نیست. به طور مشابه، اکثر شارژرها را نمی توان از یک ولتاژ به دیگری تبدیل کرد. اگر در حال حاضر شارژر باطری لیفتراک برقی دارید، اطلاعات دقیق آن را بررسی کنید و با تامین کننده باطری خود صحبت کنید که آیا این شارژر برای این باطری مناسب است یا خیر؟

دستوالعمل های عمومی استفاده از باطری لیفتراک

هرگز از باطری زمانی که دیگر عمر مفیدش تمام شده استفاده نکنید.
از اتصالات کوتاه و ایجاد جرقه اجتناب کنید:
– از تماس فلز با ترمینال ها خودداری کنید.
– وقتی که روی باطری کار میکنید از ابزاری استفاده کنید که دسته های عایق شده داشته باشد.
– هرگز از انگشتر، زنجیر مچی، ساعت یا زنجیر فلزی در هنگام کار با باطری استفاده نکنید.
باطری ها را حداقل یکبار در هفته بازرسی کنید و مطمئن شوید:
– سطح الکترولیت در هر سل بالای صفحات و جداکننده است.
– کلیه اتصالات برقی روی باطری، بین سل ها، انتهای کابل ها و سوکت اتصالات سالم هستند.
– عایق کابل باطری، پین اتصال سوکتهای اتصالات به کابل های باطری وصل شده باشد و کابل های شارژر فرسوده، خراب یا اکسیده نیستند.
– کلیه اتصالات مناسب، سفت و تمیز در سرجای خود هستند و اتصال موثر برقرار خواهند کرد.
– عایق های بین اتصالات و ترمینالهای سل ها در موقعیت خود هستند.
– زمانی که باطری را تمیز میکنید از پارچه کتان مرطوب استفاده کنید.
– برای فهم ساده تر، باید از دستورالعمل های پیشگیرانه نمادین که روی باطری نصب می شود یا به شکل یک دستورالعمل در محل شارژ باطری استفاده کرد.

افزایش طول عمر باتری لیفتراک

  • میزان اسید باتری باید همیشه روی عدد 1280 تنظیم باشه (این عدد رو میتونید با اسید سنج اندازه گیری کنید)
  • از اضافه کردن آب باتری یا همان آب اسید جدا خودداری کنید ( در حالت عادی شما فقط مجاز به اضافه کردن آب مقطر به باتری میباشید)
  • سطح روی باتری به دلیل جوشیدن آب باتری در زمان شارژ و اسیدی شدن بایستی هر از چندگاهی تمیز شود
  • بهترین زمان شارژ باتری نزدیک شدن به 20 درصد ظرفیت و قطع شارژر در 80 درصد میباشد ( هر 6 ماه یکبار فول شارژ برای ست شدن سلول ها الزامیست)
  • استفاده از شارژرهای سافت شارژر و جلوگیری از فست شارژ شدن باتری
  • جلوگیری از تکانه ها شدید لیفتراک (برا اثر ضربه ها زیاد به لیفتراک و باتری توری های سربی تخلیه میشوند)
  • استفاده از لاستیک های بدون آج و صاف و صیقلی همچنین بکاربردن دستگاه در مکان های کاملا مسطح با کفپوش اپوکسی (برای جلوگیری از ضربه خوردن به باتری)
  • تعویض به موقع کابل های اتصال باتری ها و سلول ها (افزایش مقاومت کابل ها مساوی با کشیدن آمپر اضافی از باتری خواهد شد)

پس این شش کار باعث میشود باتری لیفتراک طول عمر متوسط یعنی 5 سال را داشته باشد: 

  1. تنظیم بودن اسید
  2. شارژ کردن به موقع از سولفاته شدن سلول باتری های لیفتراک جلوگیری می‌کند.
  3. استفاده از سافت شارژرها
  4. شارژ اکونومی 80-20 درصد (باتری ها باید زمانی شارژ شوند که DOD آنها به 20 تا 30 درصد برسد)
  5. جلوگیری از ضربه خوردن
  6. تعویض سالیانه کابل و اتصالات باتری

نحوه جابه‌جایی باطری لیفتراک برقی

باتری لیفتراک برقی بسیار سنگین است و برای بلند کردن آن باید از بالابر یا تجهیزات انبارداری که قابلیت جابجایی وسایل سنگین را دارند استفاده کرد. استفاده از زنجیر با دو قلاب هرگز توصیه نمی شود زیرا ممکن است به سلول‌های باتری لیفتراک برقی آسیب برساند.

باطری لیفتراک برقی چه زمانی قابل تعمیر است؟

  • سرب داخل باطری تمام نشده باشد.
  • صفحات سربی که داخل شبکه‌های توری قرار گرفته اند، از بین نرفته باشند.
  • باطری لیفتراک به اصطلاح مرده باشد که میتوان با عمل شوک آنها را احیا کرد.

رایج‌ترین مشکلات باتری‌های لیفتراکی کدامند؟

  • نشت اسید از محل درپوشها به دلیل وجود الکترولیت بیش از حد در سلولها
  • ذوب شدن قطب های باتری به دلیلضعیف بودن اتصالات یا اتصال نادرست
  • گرم شدن باتری در زمان استفاده و مصرف بیش از حد آب به دلیل شارژ بیش از اندازه و یا ولتاژ شارژ زیاد
  • جوش آوردن و بالا رفتن دمای باطری لیفتراک برقی به دلایلی چون رقیق بودن اسید نسبت به حد استاندارد باتری یا پایین بودن سطح آب باطری دمای استاندارد لیفتراک برقی بین 8 تا 50 درجه سانتیگراد است.
  • استاندارد نبودن جریان خروجی از شارژر لیفتراک نسبت به آمپر باتری لیفتراک برقی
  • ریزش صفحات مثبت باطری

آیا لیفتراک برقی شما دچار مشکل شده است، به درستی کار نمی کند یا به دنبال مکانیک لیفتراک و تعمیرکار لیفتراک قابل اعتماد برای سرویس و نگهداری دستگاه خود هستید؟ دریغ نکنید با لیفت یار تماس بگیرید ما یکی از تکنسین های حرفه ای آموزش دیده خود را به محل لیفتراک شما اعزام میکنیم.


جهت خرید باتری لیفتراک و شارژر با این شماره تماس بگیرید: 02128422350

لیفت یارمشاهده نوشته ها

Avatar for لیفت یار

لیفت یار با بیش از دو دهه سابقۀ فعالیت، در زمینه تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز و تعمیر انواع بالابرهای انبارداری با استفاده از متخصصین مجرب در بخش های مختلف تعمیرات لیفتراک و ماشین آلات انبارداری

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =